آموزش الکترونیک به کودکان در ۳ سوت | کاربردی و آسان

۲ دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

کودکان کنجکاوی ذاتی درمورد چگونگی کار کرد هرچیزی در دنیای اطرافشان دارند. مخصوصا مفاهیم الکترونیک بسیار گسترده و یادگیری آن برای کودکان سخت و پیچیده بنظر برسد، ولی هیچوقت سخت بودن کاری نمی‌تواند باعث شود به دنبال انجام آن نروید. آیا بازی فوتبال در سطح حرفه ای سخت است؟ البته که سخت است، ولی کودک 8 ساله‌تان همچنان به بازی کردن ادامه می‌دهد. تصویر زیر پکیج آموزشی مبانی الکترونیک و سه ربات هوشمند هست که آکادمی روبویونیک برای کودکان علاقمند به این رشته فراهم کرده است. دیگه نیاز نیست برای آموزش الکترونیک به فرزندتان نگران باشید چرا که با این محصول به همراه ویدئوهای تخصصی و پشتیبانی 24 ساعته مدرس این دوره شما را از هر معلم خصوصی و کلاس حضوری بی‌نیاز میکند. در ادامه مراحل آموزش الکترونیک به کودکان را به صورت کامل شرح میدهیم تا با روند آموزش آشنا شوید؛ اما این نکته قابل ذکر است که محصول روبوپک تمامی این مراحل را با پشتیبانی مدرس دوره برای فرزند شما انجام میدهد.

اگر شما پدر، مادر، مدرس، مهندس الکترونیک یا یک مبتدی هستید، آکادمی تخصصی روبویونیک اینجاست تا در ۳ سوت نحوه آموزش ساخت تجهیزات الکترونیک به کودکان را به شما بگوید.

1. آزمایشگاه الکترونیک کوچک خود را با چند ابزار کاربردی مجهز کنید

لازم نیست حتما یک میز جدید تهیه کنید، یک تخته چوب، یک میز عسلی در یک بخش اتاق خواب، با حداقل تجهیزات یک بخش از منزل را به آزمایشگاه کوچک خانگی فرزندتان اختصاص دهید.

بعضی از ابزارهای مورد نیاز :

  • سیم چین
  • پیچگوشتی کوچک
  • مقداری سیم برد بورد
  • باتری و جا باتری (۶ولت یا ۹ولت)
  • برد بورد (برد آزمایش)
  • یا تهیه یک بسته آموزشی مثل “پکیج مبانی الکترونیک و سه ربات هوشمند” از روبویونیک که ابزار مورد نیاز برای بستن مدارات الکترونیکی داخلش داره
  • دستگاه هویه، سیم لحیم و روغن لحیم + پایه هویه

برد بورد، بردهایی هستند که برای برقراری اتصال بین اجزا مختلف مدار نیازی به لحیم کاری ندارند و اجزا به راحتی و با نظم، بطور موقت در کنار هم قرار می‌گیرند. این بردهای بدون لحیم در آموزش الکترونیک به کودکان این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی از آسیب رسان خودن به قسمت‌های مختلف برد، به راحتی چیز های مختلف را امتحان کنند. از نظر قیمتی هم خرید یک برد بورد هزینه‌ای ندارد و می‌توان در پروژه‌های متعددی از آن استفاده کرد.

در مقاله آموزشی برد بورد چیست به صورت کامل چگونگی استفاده از آن را شرح داده ایم، همچنین در بسته آموزشی روبوپک (آموزش مبانی الکترونیک و سه ربات هوشمند) یک بردبورد کوچک جهت انجام آموزش های الکترونیک یاد داده شده در ویدیو های آموزشی این محصول قرار داده ایم که هر زمانی که کارتان با یک مدار الکترونیکی تمام شد، می‌توانید به راحتی پایه ها و سیم‌ ها را از بورد جدا کنید و بورد را برای ساخت چیز جدیدی آماده کنید. با اتصال اجزا بردبورد های بدون لحیم می‌توان چیزهای بزرگ تر و مختلفی ساخت.

در ابتدا برای ساخت مدارها کمکشان کنید، سپس اجازه دهید تا خودشان به تنهایی انجام دهند. این تمرینات تا ساعت ها دانش‌آموزانتان را سرگرم می‌کنند.

لوازمی همچون جا باتری یا قطعات الکترونیکی مثل led یا مقاوت یا موارد دیگه را باید مطابق با نوع آموزش و مبحثی که قصد انجامش را دارید تهیه کنید که آکادمی روبویونیک تمامی قطعات مورد نیاز را که برای انجام آزمایش های الکترونیکی برای سنین 8 الی 14 سال هست رو به همراه ویدیو های آموزشی جذاب برای شما در بسه “روبوپک” تهیه کرده است.

۲. از بررسی چند مدار ساده الکترونیکی شروع کنید

در ابتدا نمادهایی که برای نشان دادن مدارها و اجزا الکترونیک بکار برده می‌شوند را به کودکان بیاموزید. از متداول ترین نماد ها شروع کنید، مانند نماد باتری، LED، مقاومت، ترانزیستور و خازن ها. همچنین به دانش‌آموزانتان توضیح دهید که چطور خطوط میان مدارها توسط سیم به هم متصل شده اند.

کودکان برای شروع ساخت چیزها با نمودار مدار نیاز به دانستن تئوری الکترونیک ندارند، تنها شناخت نمودار مدار و اجزا کافیست. با کمک این مدارها می‌توان چگونگی پیاده سازی یک مدار الکترونیکی را با کمک برد بورد به کودکان یاد داد.

پروژه های الکترونیکی ساده زیادی در منابع اینترنتی وجود دارد، از جمله مدار LED ساده تا صفحات لمسی پیچیده که می‌تواند در آموزش الکترونیک به کودکان یا مبتدیان بسیار مفید باشد.

آموزش الکترونیک به کودکان، آموزش الکترونیک،روبویونیک،رباتیک آروند، الکترونیک برای کودکان، آردوینو، آموزش آردوینو، آردوینو برای کودکان

۳. مفاهیم جذاب پایه الکترونیک با ذکر مثال برای کودکان شرح بدین

در مراحل بعدی تدریس، زمانی که دانش‌آموزان با محیط تمرینات آشنا شدند، آموزش مفاهیم پایه الکترونیک را به کودکان یا مبتدیان آغاز کنید. در ادامه به بررسی برخی از موارد مناسب شروع تدریس می‌پردازیم:

* حلقه‌های بسته: برای بوجود آوردن جریان الکترونیکی میان قطب منفی و مثبت باتری به حلقه های بسته نیاز دارید. این مسئله مهم باید اولین درسی باشد که به بچه ها می‌آموزید تا از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری شود. با یک مدار ساده به دانش‌آموزان نشان دهید که اگر حلقه قطع شود جریان الکترونیکی نیز قطع می‌شود.

* ولتاژ، جریان و مقاومت: زمانی که دانش‌آموزان با این اصول الکترونیک آشنا باشند، درک مفاهیم برایشان راحت می‌شود و می‌توانند خلاقانه تر عمل کنند. داستان های مصور همیشه راه خوبی برای تدریس مطالب به کودکان است، با کمک داستان مصور (cartoon) می‌توانید توضیحاتتان را در قالب تصویر به دانش‌آموزان بگویید تا درک و فهم مطالب برایشان راحت شود.

* مقاومت: چرا یک LED به مقاومت نیاز دارد؟ آیا تا به حال برای دانش‌آموزانتان پیش آمده که یک LED به خاطر زیاد بودن جریان بسوزد؟ این تجربه ای است که هیچوقت فراموش نمی‌کنند.

* قانون اهم :

از قانون اهم برای نشان داده نحوه محاسبه اندازه درست مقاومت در یک مدار LED به کودکان استفاده کنید.

قبل از آموزش این مفاهیم به کودکان، حتما خودتان مطالعه داشته باشید تا از درستی دانسته هایتان اطمینان حاصل کنید. قبل از رفتن به هر کلاس، مطالبی که قرار است آن روز به دانش‌آموزان بگویید را مرور کنید.

در آموزش الکترونیک به کودکان خیلی مهم است که مفاهیم را تا حد نیاز توضیح دهید ولی توضیح خالی، زیادی تنها مطالب را پیچیده کرده و باعث سردرگمی دانش‌آموزان می‌شود. فعالیت‌های عملی را در کلاس بگنجانید، توضیحات عملی خیلی بیشتر از توضیحات تئوری در ذهن کودکان می‌مانند.

آموزش الکترونیک به کودکان، آموزش الکترونیک،روبویونیک،رباتیک آروند، الکترونیک برای کودکان، آردوینو، آموزش آردوینو، آردوینو برای کودکان

 

با خرید پکیج روبوپک ۱ تیرو  ۳ نشان بزنید !

کاملترین پک آموزش الکترونیک برای کودکان

آکادمی روبویونیک پکیج آموزش الکترونیک مبانی الکترونیک و سه ربات هوشمند رو برای شما و فرزند عزیزتون یک محصول ویژه تهیه و تنظیم کرده تا به راحتترین شکل ممکن بتونید یک دوره آموزشی کامل الکترونیک رو ویژه فرزندتان به منزل بیارید.

چطوری؟ این بسته شامل یک کیت لحیم کاری سه ربات هوشمند و بردبورد و قطعات مورد نیاز برای آزمایشات الکترونیک و آشنایی با مدارات و قطعات الکترونیکی برای سنین ۸ الی ۱۴ سال هست.

خرید کیت آموزش مبانی الکترونیک کودکان و سه ربات هوشمند

یکی از محصولات جذاب و چند منظوره رباتیک آروند « ربات هوشمند سه کاره » است که دانش آموزان رده سنی 8 تا 14 سال با منتاژ قطعات و لحیم کاری این کیت می توانند یک ربات هوشمند سه کاره را خودشان بسازند. ساختن ربات یک سرگرمی مناسب برای رشد فکری دانش‌آموزان است که همراه با یادگیری اوقات خوشی را برای نوجوانان فراهم می‌کند. این ربات می‌تواند عملکردهای زیر را داشته باشد:

  • ربات تعقیب خط یا مسیریاب: رباتی است که خطوط مشکی بر روی صفحه سفید بازی را تشخیص داده و آن را دنبال میکند همچنین با تغییر مسیر خطوط مشکی ربات نیز مسیر خود را تغییر داده و آن را دنبال میکند
  • ربات نوریاب و نورگریز: این ربات با توجه به سنسورهایی که در جلوی آن تعبیه شده مکان وجود نور را تشخیص داده و به سمت آن حرکت میکند و هنگامی که نور قطع شد به طور کامل ربات توقف میکند. به طور مثال با در دست داشتن یک چراغ قوه و نزدیک کردن آن به ربات میتوانیم آن را به هر سمتی که خواستیم حرکت دهیم.
  • ربات حل ماز یا دوری از مانع: نحوه عملکرد این ربات به این صورت است که با توجه به سنسوری که در جلوی آن قرار دارد فضای روبه روی ربات را شناسایی کرده و در صورت وجود مانع مسیر خود را عوض میکند تا با مانع برخوردی نداشته باشد.

 

زمانی که نوجوان شروع به ساخت ربات می‌کند، با آزمایش‌های مختلف عملکرد قطعات الکترونیکی را می‌آموزد و با کار با تخته آموزش (برد بورد) آشنا خواهد شد. این مسیر یادگیری یک سرگرمی آموزشی جذاب برای نوجوانان است.

محصول آموزش مبانی الکترونیک و سه ربات هوشمند دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته و ارتباط مستقیم با مدرس دوره هست تا شما در هر زمان که سوال داشتین در کنار شما باشیم!

** آموزش های ویدیویی این محصول به شما کمک میکند با قطعات الکترونیکی، کاربرد آن ها و بستن مدارات الکترونیکی با استفاده از برد بورد را یادبگیرین و از ورود به دنیای الکترونیک لذت ببرین . (از آشنایی با مقاوت تا بستن مدارهای ترانزیستوری و منتاژ برد ربات)

 

 

۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.